„Kuchnia+ poleca” nabiera rozmachu i wkracza w drugi etap
11 grudnia 2014
Ponad 1400 restauracji zarekomendowali internauci w akcji „Kuchnia+ poleca” zorganizowanej przez Kuchnię+, autorski kanał platformy nc+. Łączna liczba oddanych na nie głosów wyniosła 13 860 w ciągu zaledwie 54 dni.
W pierwszym etapie akcji „Kuchnia+ poleca”, trwającym dwa miesiące, na stronie www.kuchniaplus.pl/poleca internauci mogli zgłaszać swoje ulubione restauracje. Pasjonaci kulinariów w ramach aż 1400 rekomendowanych lokali dokonali ostrej selekcji i wyłonili 32 najbardziej zasługujące na polecenie. W tym gronie szczególnie silnie reprezentowane jest województwo śląskie, z którego pochodzi aż 15 lokali. Poza tym znajdują się w nim także przedstawiciele województw: lubelskiego, wielkopolskiego, małopolskiego, łódzkiego, pomorskiego, dolnośląskiego i mazowieckiego. Wśród nich najwięcej jest restauracji z Katowic i Gdańska – po trzy. Największą popularnością wśród społeczności kanału Kuchnia+ cieszy się kuchnia polska, w tym jej regionalne odmiany (43,7%) oraz kuchnia międzynarodowa (25%), a tuż za nimi restauracje włoskie (15%). Internauci wskazywali również miejsca, w których warto zjeść potrawy japońskie i amerykańskie. Szczegółowy ranking znajduje się na stronie akcji.
W drugiej fazie akcji Kuchnia+ poprosi najczęściej zgłaszane lokale o wypełnienie formularzy, które zostaną ocenione. Następnie wyśle do nich tajemniczego klienta, który na miejscu sprawdzi jakość restauracji i jej zgodność z Kartą Zasad. Obie oceny oraz liczba głosów w pierwszym etapie będą miały wpływ na ostateczną notę. Dwanaście restauracji z najwyższą punktacją na początku lutego 2015 r. otrzyma certyfikaty „Kuchnia+ poleca”.
Od marca 2015 r. na antenie Kuchni+ w programie „cook news” stacja będzie prezentowała każdy z dwunastu docenionych lokali. Jednocześnie w tym samym miesiącu wystartuje kolejna edycja akcji.
Towarzysząca projektowi strona www.kuchniaplus.pl/poleca dzięki swojej funkcjonalności w postaci geolokalizacyjnej wyszukiwarki polecanych restauracji zyskała dużą popularność. W okresie od 7 października do 30 listopada witryna odnotowała 262,5 tysiąca odsłon oraz 62,5 tysiąca użytkowników. Blisko 60% ruchu na stronie generowały urządzenia mobilne.