2. edycja akcji KUKBUK Poleca
14 marca 2018
KUKBUK Poleca to certyfikat jakości przyznawany przez magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK. Kuchnia+ jest patronem medialnym akcji.
Ubiegłoroczna, pierwsza edycja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony lokalnych producentów oraz rzemieślników. Do redakcji dotarło ponad 450 produktów od ponad stu wytwórców. Certyfikat został przyznany 15 z nich. W tegorocznej edycji pojawiły się dwie nowe kategorie. O wyróżnienie KUKBUK Poleca oprócz producentów żywności i rzemieślników ubiegać się mogą również producenci kosmetyków ekologicznych oraz właściciele gospodarstw agroturystycznych. Zgłoszenia można przesyłać do 7 maja pocztą tradycyjną lub on-line.
W tym roku nagrody będą wręczane w siedmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne) oraz za miastem dla relaksu (agroturystyka). Dodatkowo przyznane zostaną nagrody od partnerów akcji KUKBUK Poleca.
Warunkiem zgłoszenia jest nadesłanie do redakcji próbek swoich produktów, a w przypadku gospodarstw agroturystycznych - opisu obiektu z cechami szczególnymi oraz zdjęciami i/lub filmami najwierniej oddającymi jego atmosferę. Jury w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Grzegorz Łapanowski, Anna i Urszula Bieluń, Agata Kiedrowicz, Piotr Więcławski Vienio, David Gaboriaud oraz Agnieszka Saternus wnikliwie je przetestuje i oceni. Autorzy najlepszych produktów i najbardziej przyjaznych miejsc otrzymają roczne wyróżnienie KUKBUK Poleca.
Lokalni producenci oraz właściciele gospodarstw agroturystycznych chcący zdobyć certyfikat KUKBUK-a mogą wysyłać niezbędne materiały razem z formularzem zgłoszeniowym (do pobrania ze strony www.kukbuk.com.pl/kukbukpoleca) na adres redakcji (ul. Czerniowiecka 4b, Warszawa) z dopiskiem KUKBUK Poleca lub online do 7 maja. Zwycięzców poznamy 25 maja na uroczystej gali finałowej.
Odznaka KUKBUK Poleca to symbol uczciwego produktu, godnego zaufania producenta, przyjaznego miejsca. Wskazuje ludziom tych, od których warto kupować i tych, których warto odwiedzić. O wszystkich wyróżnionych w tegorocznej edycji będzie można przeczytać na www.kukbuk.com.pl oraz w magazynie KUKBUK. Certyfikat zostanie przyznany na rok, co oznacza, że będzie można się nim legitymować do połowy 2019 roku.
Pierwsza edycja pokazała nam, że spektrum jakościowych produktów jest w Polsce naprawdę duże. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie i czego szukać. My tę wiedzę chcemy upowszechniać i pokazywać, że można lepiej, smaczniej, zdrowiej, piękniej. I to jest na wyciągnięcie ręki. Na gali finałowej przekonaliśmy się, że za każdym kapitalnym produktem stoi wspaniały człowiek, a najczęściej cała rodzina i jej fascynująca historia. To są ludzie, którzy wkładają w pracę całe swoje serce i to serce czuć i widać w ich produktach - mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.
Partnerem akcji KUKBUK Poleca jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.Więcej informacji oraz regulamin na: www.kukbuk.com.pl/kukbukpoleca.
KUKBUK to wielowymiarowa platforma obejmująca: magazyn kulturalno-kulinarny wydawany w wersji drukowanej i w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, zintegrowane kanały social media (facebook.com/kukbuk, instagram.com/kukbuk_official, youtube.com/user/KUKBUKMagazyn), bogatą w autorskie treści stronę internetową www.kukbuk.com.pl oraz e-sklep (sklep.kukbuk.com.pl). Każde ogniwo platformy stanowi połączenie wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych z ciekawymi artykułami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, zjawiskami socjologicznymi, sztuką i dizajnem w świecie kulinariów. Wersja papierowa i mobilna magazynu oprócz sześciu numerów regularnych obejmuje również trzy wydania specjalne: KUKBUK Rodzina, KUKBUK Zima oraz KUKBUK Podróże i Dizajn. Magazyn jest dostępny w ponad 800 punktach sprzedaży w całej Polsce. Przez 4 lata istnienia na rynku KUKBUK zdobył wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, m.in. brązowe i srebrne miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy - GrandFront. Dystrybucja odbywa się poprzez wysyłkę bezpośrednią oraz sprzedaż w salonach prasowych: Empik, Inmedio, Relay, Kolporter i Ruch, a także w sklepach dizajnerskich, restauracjach, klubach i salonach spa.